Πέμπτη 15 Ιανουαρίου 2009

Oι θέσεις της ΟΛΤΕΕ για το ν/σ περί πρόσβασης των αποφοίτων των ΕΠΑΛ στα ΑΕΙ - ΤΕΙ

Από την ΕΛΤΕΕ ν. Λάρισας (Ενωση Λειτουργών Τεχνικής & Επαγγελματικής Εκπ/σης) λάβαμε και δημοσιεύουμε το παρακάτω Ενημερωτικό Δελτίο, αναφορικά με τις θέσεις της Ομοσπονδίας Λειτουργών Τεχνικής & Επαγγελματικής Εκπ/σης (ΟΛΤΕΕ):

ΟΜΟΣΠΟNΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Δ/NΣΗ : ΑΧΙΛΛΕΩΣ 37 Τ.Κ 10436 - ΑΘΗΝΑ,
ΤΗΛ: 210 5238973- 210 5121399 FAX: 210 5202798 - 2105121399 ΚΙΝ : 6932798177
Site : http://www.oltee.gr
Email: oltee@otenet.gr - mail@oltee.att.sch.gr - oltee.ds@gmail.com – oltee1ds@gmail.com.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΔΕΛΤΙΟ

ΤΕΥΧΟΣ 112

23/12/2008 – 14 /1 /2009

Συνάδελφοι και συναδέλφισσες

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ

Σήμερα πρόβαλε τις θέσεις της Ομοσπονδίας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για το σχέδιο νόμου «Πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των κατόχων απολυτηρίου Επαγγελματικού Λυκείου και άλλες διατάξεις» ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας κ. Μαλαγάρης. Σας στέλνουμε την εισήγηση που κατέθεσε ο πρόεδρος στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων

Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ Αθήνα, 12/ 1/ 2009
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Αριθ. Πρωτ : 01
Δ/NΣΗ : ΑΧΙΛΛΕΩΣ 37
ΠΡΟΣ: 1)ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
κ. Άρη Σπηλιωτόπουλο
2) ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
κ. Ανδρέα Λυκουρέντζο.
3) ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ
ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΒΟΥΛΗΣ
4) ΟΛΑ ΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΟΜΜΑΤΑ Τ.Κ 10436 - ΑΘΗΝΑ
ΤΗΛ: 210 5238973 - 210 5121399
6932798177
FAX: 210 5202798 - 210 5121399

ΗΛΕΚΤ/ΚΗ ΣΕΛΙΔΑ: http://www.oltee.gr/
E-mail: oltee@otenet.gr

ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΛΤΕΕ
ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ

«Πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των κατόχων απολυτηρίου Επαγγελματικού Λυκείου και άλλες διατάξεις»

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με πάρα πολλή μεγάλη καθυστέρηση κατέθεσε το σχέδιο νόμου για την «Πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των κατόχων απολυτηρίου Επαγγελματικού Λυκείου και άλλες διατάξεις».

Έφτασε λίγους μήνες πριν αρχίσουν οι πανελλήνιες εξετάσεις των μαθητών της Γ’ τάξης του ΕΠΑΛ για να καταθέσει αυτό το σχέδιο νόμου, καθυστερώντας σχεδόν 2 χρόνια από τις πρώτες ανακοινώσεις που είχαν γίνει για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια των μαθητών των ΕΠΑΛ και μετά από εγκυκλίους περί του τρόπου εισαγωγής που είχαν κυκλοφορήσει πριν μερικούς μήνες.
Με αυτή την τακτική κατάφερε να κρατήσει σε ομηρία τους μαθητές της Γ’ τάξης των ΕΠΑΛ, παρά τις συνεχείς διαβεβαιώσεις ότι «δεν υπάρχει περίπτωση αιφνιδιασμού γιατί οι αιφνιδιασμοί δεν ταιριάζουν στη δημοκρατία.».
Οι μαθητές της Γ’ τάξης των ΕΠΑΛ χωρίς σοβαρή και υπεύθυνη ενημέρωση ( μόλις σήμερα συζητείται και πρόκειται να ψηφιστεί η πρόσβαση στην τριτοβάθμια ) αναγκάστηκαν να κάνουν τις επιλογές τους το Σεπτέμβριο του 2008.
Η μακρόχρονη βέβαια αυτή καθυστέρηση κατάθεσης του εν λόγω νομοσχεδίου οφείλετε στην ολιγωρία μερικών καρεκλοκένταυρων του ΥΠΕΠΘ, που εκ πεποιθήσεως αντίθετοι στην ανάπτυξη της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, κατέβαλαν κάθε δυνατή προσπάθεια αποδυνάμωσής της με τελικό σκοπό την κατάργησή της και οι οποίοι δυστυχώς καλύπτονται από τις εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες.
Στην σύνταξη και την κατάθεση αυτού του νομοσχεδίου η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ ακολούθησε και πάλι την πάγια τακτική του που υπόσχεται διάλογο πριν την κατάθεση του κάθε νομοσχεδίου αλλά στο τέλος δεν συζητάει τίποτα με κανέναν.
Από το 2004 μέχρι σήμερα οι εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες του ΥΠΕΠΘ διακήρυτταν και διακηρύττουν ότι προχωρούν στην αναβάθμιση και την ανάπτυξη της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης αλλά τα τελικά αποτελέσματα των ενεργειών τους είναι πάντα η συνεχής υποβάθμιση και η συρρίκνωση της ΤΕΕ σε βάρος της εθνικής μας οικονομίας.
Τα τελευταία χρόνια , σε κάθε αλλαγή ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ υπάρχει και μια μεταρρύθμιση της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης χωρίς καμιά προηγούμενη ουσιαστική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών συστημάτων, ώστε να καταγραφούν τα αρνητικά και να καταβληθεί προσπάθεια βελτίωσης τους με τελικό συμπέρασμα την πραγματική ανάπτυξη και αναβάθμισή της.
Έτσι και με το ν. 3475/2006 αλλά και με τις ρυθμίσεις του συζητούμενου νομοσχεδίου καταβάλλεται προσπάθεια μετατροπής της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης σε παρακλάδι της Γενικής εκπαίδευσης.
Από κανένα δεν λαμβάνεται υπόψη ότι η φιλοσοφία, ο σκοπός και ο στόχος της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης είναι τελείως διαφορετικών από τα αντίστοιχα της Γενικής εκπαίδευσης.
Συγκεκριμένα επί του σχεδίου νόμου «Πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των κατόχων απολυτηρίου Επαγγελματικού Λυκείου και άλλες διατάξεις» οι θέσεις και οι προτάσεις μας είναι :

Σύμφωνα με το ΠΔ αξιολόγησης των μαθητών των ΕΠΑΛ στις πανελλήνιες εξετάσεις συμμετέχουν μόνο οι κάτοχοι απολυτηρίων ΕΠΑΛ. Το ερώτημα που δημιουργείται είναι :
Πότε θα γίνουν οι πανελλήνιες εξετάσεις της παραγράφου 1 α με κοινά θέματα στα 4 μαθήματα γενικής παιδείας αφού οι μεν μαθητές των ΕΠΑΛ θα είναι κάτοχοι απολυτηρίου ενώ για τους μαθητές των Γενικών Λυκείων οι πανελλήνιες είναι ταυτόχρονα και προαγωγικές;

Ι ) Στο Άρθρο 1
Κάτοχοι απολυτηρίου ημερησίων Επαγγελματικών Λυκείων.

Α) στην παράγραφο 1α.
Στο άρθρο αυτό οι υποψήφιοι εξετάζονται στα 4 γενικά μαθήματα σε κοινά θέματα με τους υποψήφιους των Γενικών Λυκείων.

Αυτή η ρύθμιση θα έχει τραγικές συνέπειες στους απόφοιτους των ΕΠΑΛ . Η επιτυχίες των μαθητών των ΕΠΑΛ θα είναι ελάχιστες ίσως και μηδενικές για τους παρακάτω λόγους:
1) Η διδασκαλία των γενικών μαθημάτων που εξετάζονται δεν είναι ίδια στους δύο τύπους λυκείων. Αυτό το είχαμε επισημάνει στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ από τον Ιούνιο του 2008 και τους είχαμε και σχετικό έγγραφο (σας το επισυνάπτουμε ).
2) Από την έναρξη λειτουργίας των ΕΠΑΛ, λόγω ελλιπούς ή παντελούς ενημέρωσης της κοινής γνώμης , οι μαθητές που έχουν στραφεί και φοιτούν στα ΕΠΑΛ έχουν πολλές μαθησιακές ελλείψεις και αδυνατούν να ανταποκριθούν στις μαθησιακές απαιτήσεις.
3) Δεν έχει καταργηθεί η ψευδεπίγραφη πλέον τεχνολογική κατεύθυνση των Γενικών Λυκείων ώστε να στραφεί προς τα ΕΠΑΛ ένας αρκετός αριθμός καλών μαθητών με τελικό αποτέλεσμα την αναβάθμιση των ΕΠΑΛ. Επίσης επειδή τα ΕΠΑΛ είναι δύσκολα σχολεία οι μαθητές προτιμούν την τεχνολογική κατεύθυνση των Γενικών που είναι ευκολότερη.

Προτείνουμε να προστεθεί στην παράγραφο α του άρθρου 1

1) Για τους κατόχους απολυτηρίου ΕΠΑΛ ποσοστό εισαγωγής τουλάχιστον 2% .
2) Οι αυξημένοι συντελεστές βαρύτητας να είναι στα δύο μαθήματα ειδικότητας.

Β) στην παράγραφο 1β.

1) Η ρύθμιση εισαγωγής σε σχολές και τμήματα «γνωστικών αντικειμένων αντίστοιχων ή συναφών με τα γνωστικά αντικείμενα των ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ» είναι καθαρά ρατσιστική και εφαρμόζεται μόνο για τoυς μαθητές των ΕΠΑΛ και σε κανένα άλλου είδους σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Προτείνουμε λόγους ισότητας να αφαιρεθεί η φράση « γνωστικών αντικειμένων αντιστοίχων ή συναφών με τα γνωστικά αντικείμενα των ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ »

Με αυτή τη ρύθμιση θα δίνεται η δυνατότητα επιλογής σε διαφορετικά επιστημονικά πεδία και όχι μόνο σε ορισμένα τμήματα της κάθε ειδικότητας..

2) Στην παράγραφο αυτή δεν καθορίζεται το ποσοστό θέσεων εισαγωγής αλλά ορίζεται «με απόφαση του Υπουργού Εθνικής παιδείας και Θρησκευμάτων και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού». Είναι απαραίτητο να καθοριστεί το ποσοστό εισαγωγής πάγια για να μην μεταβάλλεται συνεχώς και χωρίς να γνωρίζουν οι υποψήφιοι το τι θα ισχύσει κάθε έτος.

Προτείνουμε να καθοριστεί συγκεκριμένο ποσοστό εισαγωγής χωρίς απόφαση των εκάστοτε υπουργών. Το ποσοστό εισαγωγής να είναι ανάλογο του μαθητικού δυναμικού των μαθητών της Γ΄τάξης του ΕΠΑΛ σε σχέση με τους μαθητές του Γενικού Λυκείου κάθε σχολικό έτος.

Γ) στην παράγραφο 3.

Στην παράγραφο αυτή αναφέρεται «Θέσεις της περίπτωσης β της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου που τυχόν δεν πληρώνονται μεταφέρονται και προστίθενται στις θέσεις των υποψηφίων της περίπτωσης α του παρόντος άρθρου »
Η ρύθμιση αυτή είναι αντιδημοκρατική γιατί ελαττώνεται ο αριθμός των θέσεων των υποψηφίων των ΕΠΑΛ προς όφελος άλλων υποψήφιων.
Για λόγους ισότητας, ώστε να μην υπάρχουν αδικίες μεταξύ των υποψηφίων

Προτείνουμε στην παράγραφο αυτή να προστεθεί.

« Επίσης θέσεις των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΤΕΙ), των Ανωτέρων Σχολών Τουριστι­κής Εκπαίδευσης (ΑΣΤΕ), των Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων, της Σχολής Αστυφυλάκων, των Σχολών της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού, της περίπτωσης α της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου που τυχόν δεν πληρώνονται μεταφέρονται και προστίθενται στις θέσεις των υποψηφίων της περίπτωσης β του παρόντος άρθρου ».

ΙΙ) Στο Άρθρο 3.
Κάτοχοι πτυχίου Β’ κύκλου Τ.Ε.Ε., Τ.Ε.Λ και Ναυτικών Λυκείων.

Η ΟΛΤΕΕ συμφωνεί με αυτό το άρθρο .
Είχαμε ζητήσει αυτή τη ρύθμιση με τις προτάσεις μας που είχαμε καταθέσει από τον Ιούλιο του 2008.

ΙΙΙ) Στο Άρθρο 8. Φοίτηση - Εγγραφή .

Με τον ν. 3475/2006 υπάρχει περιορισμός εγγραφής απόφοιτων λυκείων στην Β΄τάξη των ΕΠΑΛ για απόκτηση κάποιας ειδικότητας. Πολλοί απόφοιτοι λυκείων επιθυμούν να εγγραφούν στα ΕΠΑΛ για απόκτηση πτυχίου ειδικότητας αλλά δεν μπορούν λόγω της απαγόρευσης του ν. 3475/06.

Προτείνουμε στο άρθρο 8 να προστεθεί

Η παράγραφος 6 του άρθρου 5 του ν. 3475/2006 ( ΦΕΚ 146 Α’ ) αντικαθίσταται ως εξής :

3) Στην Β’ τάξη των ΕΠΑΛ εγγράφονται απόφοιτοι Λυκείων για απόκτηση ειδικότητας.

ΙV) Στο Άρθρο 10. Εξουσιοδοτικές Διατάξεις.

Για εναρμόνιση με την πρόταση μας στην παράγραφο 1β του Άρθρου 1 στην παράγραφο 1 αυτού του άρθρου

Προτείνουμε να διαγραφεί η φράση

« καθορίζονται τα τμήματα και οι σχολές με γνωστικά αντικείμενα αντίστοιχα ή συναφή με τα γνωστικά αντικείμενα των ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ »

V) Στο Άρθρο 14. ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

Η ΟΛΤΕΕ από την δημοσίευση του ν. 2817/2000, με αιτήματά της σε όλες τις πολιτικές ηγεσίες του ΥΠΕΠΘ ζητούσε πάντα την ενεργοποίηση αυτού του νόμου για τους ΤΕ01, που δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ μέχρι σήμερα.
Επειδή η διατύπωση αυτού ακριβώς του άρθρου είναι ίδια ακριβώς με την παράγραφο 11 του άρθρου14 του ν. 2817/2000 δημιουργείται η επιφύλαξη ότι ίσως δεν προχωρήσουν οι διαδικασίες εφαρμογής αυτού του άρθρου όπως έγινε και με τον ν. 2817/00 οπότε η ΟΛΤΕΕ συμφωνεί με αυτό το άρθρο αλλά με τις παρακάτω παρατηρήσεις:
1) Θα κινηθούν άμεσα οι διαδικασίες ώστε με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς τον Σεπτέμβριο 2009 να αρχίσουν να λειτουργούν τα τμήματα.
2) Να χορηγηθεί ετήσια εκπαιδευτική άδεια σε όσους φοιτήσουν στα τμήματα

Προτείνουμε η παράγραφος γ του Άρθρου 14 να τροποποιηθεί ως εξής:

γ) Εντός 6 μηνών με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από εισήγηση του Συμβουλίου Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΣΑΤΕ), ρυθμίζεται η διαδικασία κατάρτισης και έγκρισης των παραπάνω προγραμμάτων και κάθε άλλο θέμα σχετικό με την οργάνωση και τη λειτουργία τους.

Επίσης επειδή υπάρχουν πολλοί εκπαιδευτικοί ΤΕ01 που είναι ήδη κάτοχοι πτυχίων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και αναμένουν αρκετά χρόνια τη μετάταξή τους στον κλάδο ΠΕ προτείνουμε στο άρθρο αυτό να προστεθεί άλλη μία παράγραφος ως εξής:

δ) Όσοι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΤΕ01 είναι κάτοχοι πτυχίων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και
1) κατέχουν προσωποπαγή θέση ΠΕ μετατάσσονται άμεσα σε αντίστοιχες με το πτυχίο τους κλάδο ΠΕ και τοποθετούνται σε επιπλέον οργανικές θέσεις των σχολείων στα οποία ήδη υπηρετούν.
2) δεν κατέχουν προσωποπαγή θέση ΠΕ μετατάσσονται άμεσα σε αντίστοιχες με το πτυχίο τους κλάδο ΠΕ και τοποθετούνται σε επιπλέον οργανικές θέσεις των σχολείων της Διεύθυνσης εκπαίδευσης στην οποία ήδη υπηρετούν.

VI) Στο Άρθρο 22.
Επιτροπές και Ομάδες Εργασίας Διαχειριστικών Αρχών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων.

Η ΟΛΤΕΕ συμφωνεί με αυτό το άρθρο, παρά την μεγάλη καθυστέρηση κατάθεση αυτής της ρύθμισης που κρατά σε ομηρία από το 2006 χωρίς να μπορούν να εισπράξουν τα οφειλόμενα τους όλους όσους απασχολήθηκαν σαν συντονιστές- επιμορφωτές και καταχωρητές στα Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης ( ΚΣΕ) επιμορφώνοντας τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς στις νέες τεχνολογίες.

Απαιτούμε την άμεση ενεργοποίηση για την καταβολή όλων των οφειλόμενων και προτείνουμε να μην επαναληφθούν στο μέλλον τέτοιου είδους ολιγωρίες των υπηρεσιών του ΥΠΕΠΘ σε βάρος εργαζόμενων συναδέλφων.

Στο τέλος της συνεδρίασης ο Υφυπουργός Παιδείας κ. Λυκουρέντζος ενημέρωσε τους παρευρισκόμενους στη συνεδρίαση της επιτροπής ότι αποσύρει το Άρθρο 14 που νομοσχεδίου σχετικά με τις ρυθμίσεις των ΤΕ01 με την δέσμευση ότι αυτό το άρθρο θα συζητηθεί εκτενέστερα με όλους τους φορείς και θα κατατεθεί σε επόμενο νομοσχέδιο του ΥΠΕΠΘ.
Για όλες τις άλλες προτάσεις δεν απάντησε ο Υφυπουργός.

ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ ΟΛΤΕΕ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Π. ΜΑΛΑΓΑΡΗΣ Α. ΠΕΤΤΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: